“’Dressed for life’s short comedy’: Desengaño and connivere libenter as Ethical Paradigms in William Shakespeare’s Plays.“ Theater as Metaphor, edited by Joachim Küpper and Elena Penskaya, De Gruyter, 2019, pp. 77-100.
“’Why do I yield to that suggestion?’: Crisis of Autonomy and Autonomy as Crisis in Macbeth.“ Shakespeare Seminar Online, vol.10, 2012, pp. 17-28.
“Störung als Erzähltechnik in Laurence Sternes Tristram Shandy.“ Komparatistik Online, 2008, pp. 53-84.
Conference Talks
“Heteronomy and Weakness of Will in Shakespeare and Racine.“ DramaNet-Tagung “Poetics and Politics“, 29 April 2015, Freie Universität Berlin.
“’Why do I yield to that suggestion?’: Crisis of Autonomy and Autonomy as Crisis in Macbeth.“ Wissenschaftliches Seminar im Rahmen der Shakespeare-Tage, 21 April 2012, Bochum.
Editions
with Joachim Küpper and Elena Penskaya. History and Drama: The Pan-European Tradition. De Gruyter, 2019.
with Toni Bernhart, Jaša Drnovšek, Sven Thorsten Kilian and Joachim Küpper. Poetics and Politics: Net Structures and Agencies in Early Modern Drama. De Gruyter, 2018.
Reviews of Shakespeare Productions
with Sarah Briest, Marvin Kruse, Sara Tuckwell, Roland Weidle and Jan Willing. "Let's Get Drunk on Shakespeare: Die neue Normalität auf den Bühnen in NRW." Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2021/22. Shakespeare Jahrbuch, vol. 159, 2023. [Submitted]
with Sarah Briest, Marvin Kruse, Sara Tuckwell, Roland Weidle and Jan Willing. “Lockdown Love: Shakespeare auf Distanz in NRW." Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2020/21. Shakespeare Jahrbuch, vol. 158, 2022, pp. 173-89.
with Sarah Briest, Sara Tuckwell, Roland Weidle and Jan Willing. “’Das ist keine Komödie mehr!": Theater in NRW erteilen Absage an die unerträgliche Leichtigkeit des Scheins." Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2019/20. Shakespeare Jahrbuch, vol. 157, 2021, pp. 208-219.
with Sarah Briest and Roland Weidle. “Von Idealisten und Fatalisten: Shakespeares einsame Masken- und Machtspieler in NRW.“ Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2018/19. Shakespeare Jahrbuch, vol. 156, 2020, pp. 229-255.
with Sarah Briest and Roland Weidle. “’#MeToo?‘: Lumpenpüppchen und reaktionäre Travestien auf den Bühnen in Nordrhein-Westfalen.“ Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2017/18. Shakespeare Jahrbuch, vol.155, 2019, pp. 203-224.
with Sarah Briest and Roland Weidle. “’You Want It Darker‘: Shakespeares Zombies in Nordrhein-Westfalen.“ Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2016/17. Shakespeare Jahrbuch, vol. 154, 2018, pp. 181-201.
with Sarah Briest and Roland Weidle. “’All for your delight‘: Politik und Plattitüden an Rhein und Ruhr.“ Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2015/16. Shakespeare Jahrbuch, vol. 153, 2017, pp. 179-196.
with Sarah Briest and Roland Weidle. “Konzepttheater, bis auf die Unterhosen: Shakespeare in NRW.“ Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2014/15. Shakespeare Jahrbuch, vol. 152, 2016, pp. 189-210.
with Sarah Briest, Melanie Herrmann and Roland Weidle. “Schwarz-Weiß-Malerei, Partytiere und metatheatrale Versuche – Shakespeare in NRW.“ Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2013/14. Shakespeare Jahrbuch, vol. 151, 2015, pp. 191-212.
with Sarah Briest, Melanie Heermann, Jennifer Riediger, Roland Weidle and Jonas Wrede. “Rollenspiele, Dokudrama, Pastiche und Experimente – Shakespeare an Rhein und Ruhr.“ Theaterschau der Shakespeare-Inszenierungen 2012/13. Shakespeare Jahrbuch, vol.150, 2014, pp. 173-185.